onsdag 9 mars 2011

Högskoleprovet övning

Heldag i hp övning:) de behövs, fasen va svårt det är
Usch matte o engelska delen är sjuuuuk!!

det blev katastrof resultat så nu blir det hårdplugg fram till den 2:e april när det ska gå av stapeln....


har sån ångest av mitt resultat så det finns inte...faaaaaaaaaan
men det ska bli bättre ja lovar!!!!

just nu sitter jag och skriver ett arbete om skottland på engelska som ska vara inne i morgon detta är den skriftliga delen sedan ska jag göra en power point presentation av denna skriftliga del och redovisa inför klassen. den ska vara inne i morgon, men blev precis klar med den..skööönt!

nu ska ja börja med min novell analys i sv som ska vara inte nästa torsdag, men jag har så himla svårt för analysering så det finns inte vet inte riktigt hur man ska kunna gå så djupt in i texter som man ska göra när man analyserar... as svårt=(

tänk om man bara kunde vara väldigt väldigt smart bara sådär som vissa är, och kanske till och med kunna ha ett fotografiskt minne, fasen va det skulle underlätta... men dessvärre är det ju inte så nu utan man måste kämpa och ta i med allt som finns innanför pannbenet om man ska lyckas..... ibland är livet rätt
orättvist, men jag är absolut inte bitter...=) haha

nehe bäst att sätta igång med analyseringen nu då så den blir klar någon gång!

just det det var engelska delen läsförståelse som var så himla svår, jag har ju så jätte svårt med engelska och matte, men nu har jag sagt till mig själv att jag ska läsa minst 3 böcker på engelska fram till den 2/4 då HP provet går av stapeln så ja kanske kan ha förbättrat min engelska läsförståelse lite bättre=) man kan ju hoppas i alla fall...

kram

Inga kommentarer: